Bądź miękki dla ludzi ale twardy dla problemu
Złe emocje w komunikacji stanowią jedno z największych zagrożeń. Z psychologicznego punktu widzenia, skupiamy się wówczas na nich a nie na rozwiązaniu problemu. Mało tego, bardzo często emocje się propagują, co oznacza, że obydwie strony personalizują argumenty, zapominając o co się pokłóciły. To doprowadza tylko i wyłącznie do eskalacji napięcia. W konsekwencji najczęściej dochodzi do impasu.
Jeżeli napotkasz na taki problem – zastosuj złotą zasadę: „bądź miękki dla ludzi ale twardy dla problemu”. Skup się na problemie a nie emocjach. Zaprowadź „tam” drugą stronę.
Jeżeli wszyscy będą pracowali nad rozwiązaniem tego co ich dzieli, bardzo szybko to co było problemem przestanie istnieć.
To działa…..
#PawełKowalewski #Thinkking #Negocjacje #SzkoleniaNegocjacyjne #NegoTip #PsychologiaDecyzji #SzczęśliwiLudzie #StopKonfliktom