Mówić, czy słuchać?

Czasami zastawiam się, czy wypada jeszcze poruszać „takie” tematy? Przecież wszyscy znają odpowiedź, na każdym szkoleniu wałkuje się to od co najmniej 20 lat. Rozmawiamy wynikowo, lepiej słuchać niż mówić, nie zagaduj klienta…

Ale kiedy idzie się na realną, prawdziwą rozmowę negocjacyjną strony głównie dążą do prowadzenia monologu. Zrozumiem, jeszcze młodych stażem pracowników, którzy ukrywają panikę pod słowotokiem, ale doświadczenie negocjatorzy?

Krótki #NegoTip na przypomnienie. Nie rób tego, słuchaj, a jeżeli mówisz to głównie odpowiadając na pytania.

I tyle,

Przepraszając za tak trywialny, jakby się wydawało temat, ale po wczorajszych negocjacjach, nie mogę się powstrzymać przed  tą „przypominajką”.

 

 

 

 

#PawełKowalewski #Thinkking #Negocjacje #SzkoleniaNegocjacyjne #Rozmowyhandlowe #sztukasprzedaży #sztukanegocjacji