„Najważniejsze w komunikacji to to, co zostaje zrozumiane, a nie to, co mówisz.”

Peter Drucker, który na zawsze zmienił świat korporacyjnego i który jest powszechnie uważany za ojca nowoczesnego zarządzania,  powiedział: „Najważniejsze w komunikacji to to, co zostaje zrozumiane, a nie to, co mówisz.”
 
Bardzo często zadufani w swojej elokwencji, zapominamy co jest najważniejszym celem komunikacji. Jest to skuteczne przekazanie informacji. Wynikiem ma być to samo zrozumienie istoty przekazu zarówno po jednej jak i po drugiej stronie komunikacji. 
 
Zasada ta jest niezwykle ważna nie tylko w procesach zarządczych, ale też w negocjacjach i w życiu prywatnym. 
Co możesz zrobić, aby zrealizować ten cel? 
Po pierwsze dopasować semantykę i sposób mówienia do rozmówcy. Stale, na bieżąco weryfikować zrozumienie. Podsumowywać i prosić o podsumowania. Budować takie relacje, które wspierają proces zadawanie pytań, o ile ktoś ma wątpliwości. Po co to wszystko? Jednym z częstszych źródeł konfliktów interpersonalnych jest wzajemne złe zrozumienie. Pamiętajmy, że może to dotyczyć zarówno pojedynczych słów, całych zdań, ale też patrząc na problem szerzej, również intencji i emocji. 
 
Zapraszam na trening negocjacyjny. Napisz pawel.kowalewski@thinkking.com.pl
 
 
 
 
 
#PawełKowalewski #Thinkking #Negocjacje #SzkoleniaNegocjacyjne @PsychologiaDecyzji #TłumaczymyEmocje