Odzwierciedlanie uczuć w komunikacji interpersonalnej ODZWIERCIEDLANIE UCZUĆ W KOMUNIKACJI Większość z nas ma problem z ujawnieniem swoich uczuć innym. Nawet jeżeli to robimy najczęściej wymaga to sporo wysiłku i wyrzuca nas z naturalnej „strefy komfortu”. Jeżeli więc ktoś mówi lub pokazuje nam swoje uczucia – nagródźmy ten wysiłek. Powiedzmy, na przykład: „dziękuję Ci, że o tym mówisz”, „rozumiem, co czułeś, kiedy to przeżywałeś”, „wyobrażam sobie co musiałaś przejść”. Odzwierciedlmy to uczucie. Dajmy coś w zamian. Jeżeli tego nie zrobimy, najczęściej psychologicznie „zamkniemy” drugą stronę na dalsze otwieranie się przed nami. Tak na marginesie, jeżeli my pokażemy swoje uczucia, na przykład na początku negocjacji powiemy: „przepraszam, ale strasznie się denerwuję, naszym spotkaniem”, w większości przypadków automatycznie wzbudzimy wiele sympatii (i wcale nie będzie to traktowane jako oznaka naszej słabości) Niby proste, a tak trudne…. #PawełKowalewski #Thinkking #Negocjacje #SzkoleniaNegocjacyjne #PsychologiaDecyzji #NegoTip #NegoSfera #DobraRozmowa