Odzwierciedlanie uczuć w komunikacji interpersonalnej

ODZWIERCIEDLANIE UCZUĆ W KOMUNIKACJI 
 
 
Większość z nas ma problem z ujawnieniem swoich uczuć innym. Nawet jeżeli to robimy najczęściej wymaga to sporo wysiłku i wyrzuca nas z naturalnej „strefy komfortu”. Jeżeli więc ktoś mówi lub pokazuje nam swoje uczucia – nagródźmy ten wysiłek. Powiedzmy, na przykład: „dziękuję Ci, że o tym mówisz”, „rozumiem, co czułeś, kiedy to przeżywałeś”, „wyobrażam sobie co musiałaś przejść”. Odzwierciedlmy to uczucie. Dajmy coś w zamian.  
 
Jeżeli tego nie zrobimy, najczęściej psychologicznie „zamkniemy” drugą stronę na dalsze otwieranie się przed nami. 
 
Tak na marginesie, jeżeli my pokażemy swoje uczucia, na przykład na początku negocjacji powiemy: „przepraszam, ale strasznie się denerwuję, naszym spotkaniem”, w większości przypadków automatycznie wzbudzimy wiele sympatii (i wcale nie będzie to traktowane jako oznaka naszej słabości)
 
Niby proste, a tak trudne….
 
 
#PawełKowalewski #Thinkking #Negocjacje #SzkoleniaNegocjacyjne #PsychologiaDecyzji #NegoTip #NegoSfera #DobraRozmowa