„Słuchaj uważnie, aby zrozumieć, a nie po to, aby odpowiedzieć.” – Roy T. Bennett. 

Słuchasz, jednocześnie w swojej głowie przygotowujesz się na ripostę?

Ktoś opowiada Ci o swoich wakacjach, a Ty od razu masz skojarzenia ze swoimi. 

Zanim Twój rozmówca skończy zdanie mówisz – a posłuchaj, gdzie ja w tym roku byłem… 

Wielu ludzi nie jest świadomych, że tak robi. 

Tymczasem często jest to odbierane jako przejaw lekceważenia. Najczęściej tego typu zachowanie budzi, złość, w najlepszym przypadku irytację. 

W konsekwencji, pewnie w przyszłości nie usłyszysz tego typu opowieści. Pogorszą się Twoje relacje z daną osobą. 

Uważne słuchanie jest oznaką szacunku i otwartości. Parafrazuj, dopytuj się o szczegóły, podsumowuj. 

Okaż zainteresowanie. Ktoś zadał sobie trud, aby Ci o czymś opowiedzieć. 

Nie lekceważ tego wysiłku. 

Nie tylko Ty istniejesz na tym świecie.

 Zasada ta dotyczy zarówno życia prywatnego, jak i biznesu, a w szczególności negocjacji. 

Jeżeli okażesz szczere zainteresowanie rozmówcą, dostaniesz w zamian to samo. Pamiętaj o tym. 

Chcesz nauczyć się jak skutecznie operować słowami? Przyjdź na trening dobrej komunikacji i negocjacji Thinkking. Napisz pawel.kowalewski@thinkking.com.pl

#PawełKowalewski #Thinkking #Negocjacje #NegoTip #TłumaczymyEmocje #PsychologiaDecyzji @TomaszPeplak #GazetaMSP