Stereotypy w komunikacji a psychologiczny stan zamroczenia
Słowo „stereotyp” pochodzi z greckiego słowa stereos, co znaczy „sztywny”, oraz typos – „odbicie”. Stereotyp redukuje wielką symfonię charakteru człowieka do jednej nuty.
Jeśli uparcie obstajesz przy negatywnym wrażeniu na temat adwersarza lub redukujesz go do jednowymiarowego obrazu, odmawiając dostrzeżenia niuansów lub podważenia własnych założeń́ – to ulegasz stanowi zamroczenia.
Zajmujący się̨ badaniem stereotypów naukowcy Fiske i Neuberg dowiedli, że kiedy zaszufladkujesz drugą osobę̨, zaczynasz szukać́ dowodów potwierdzających twój punkt widzenia, bezrefleksyjnie ignorując wszelkie podważające go sygnały. Uważaj na to!
💡📚#negocjacje #PawełKowalewski #Thinkking #Negocjacje #KomunikacjaInterpersonalna#SzkoleniaNegocjacyjne #PsychologiaDecyzji #TłumaczymyEmocje