Złudzenie Muller- Lyera w negocjacjach. Dwie linie o tej samej długości, które mają końcówki strzałek skierowane na zewnątrz lub do wewnątrz, u większości ludzi wywołują przemożne wrażenie różnej długości. Nie pomaga świadomość, że są takie same. Po prostu, to tak jakby nasze oczy, wysyłały błędne informacje do naszego mózgu. Rozsądek podpowiada jedno, wzrok drugie. To przekłamanie nazywa się Złudzeniem Muller-Lyera. Do tego typu sytuacji może dochodzić również w komunikacji interpersonalnej. Możemy mieć przekonanie do jakiś racji, sądzić, że nasze argumenty są słuszne, w oderwaniu od faktow i zdrowego rozsądku. Wówczas należy użyć innych przykładów, zmienić „pole dyskusji”. Używając, bowiem starych argumentów najprawdopodobniej nic nie zmienimy, być może oprócz podniesienia poziomu negatywnych emocji. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat negocjacji, profesjonalnej komunikacji interpersonalnej, psychologii podejmowania decyzji, źródeł ludzkich emocji, skontaktuj się ze mną. Paweł Kowalewskipawel.kowalewski@thinkking.com.plwww.thinkking.com.pl+48 533 66 99 54 #PawełKowalewski #Negocjacje #Thinkking #TłumaczymyEmocje #PsychologiaDecyzji #SzkoleniaNegocjacyjne